Komunikacja wizerunkowa
Opis studiów
Istotnym elementem działalności całego szeregu podmiotów gospodarczych (prywatnych i z udziałem Skarbu Państwa), jednostek administracji publicznej, sektora pozarządowego oraz wszelkich współczesnych instytucji o charakterze komercyjnym i niekomercyjnym są działania z zakresu szeroko rozumianej komunikacji wizerunkowej. W związku z faktem, że przed absolwentami tego kierunku otwierają się szerokie perspektywy na rynku pracy – krajowym i zagranicznym – według danych Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego oraz firm rekrutujących pracowników znalazł się on wśród 10 najchętniej wybieranych przez zainteresowanych uzyskaniem wykształcenia wyższego.
Komunikacja wizerunkowa przechodzi obecnie przez fazę głębokiej transformacji związanej przede wszystkim z pojawieniem się i rozwojem nowych technologii. Jednocześnie jest dziedziną, w której szerokie zastosowanie mają najnowsze wyniki badań z dziedziny psychologii społecznej, socjologii i cybernetyki. Komunikacja wizerunkowa stanowi sferę, w której dokonuje się synteza tradycyjnych nauk społecznych z wiedzą o nowych technologiach i sposobach ich wykorzystania. Proponowany przez nas program studiów jest nowatorski pod wieloma względami, przede wszystkim oferuje multidyscyplinarne spojrzenie na współczesny PR i marketing, uzupełniając go o szereg zagadnień, których znaczenie zostało dostrzeżone dopiero w ostatnich latach. Jako część komunikacji wizerunkowej traktujemy m.in. proces budowania relacji ze strukturami administracji publicznej, komunikację na linii biznes – biznes oraz wykorzystanie przestrzeni informacyjnych nie będących do tej pory w obszarze zainteresowania specjalistów ds. PR.
Profil absolwenta
Absolwent studiów Komunikacja wizerunkowa ma pozyskać wiedzę, umiejętności i kwalifikacje niezbędne do pracy na następujących stanowiskach:
- pracownik działów marketingu i PR firm;
- pracownik biur prasowych w urzędach administracji publicznej;
- rzecznik prasowy;
- doradca wizerunkowy;
- zarządzający marką;
- pracownik studiów reklamy i kształtowania wizerunku;
- specjalista ds. wizerunkowego zarządzania kryzysowego;
- pracownik sztabu kampanii społecznych i wyborczych;
- dziennikarz.
Podstawowe przedmioty
Blok medioznawczy
- System medialny RP;
- Rodzaje i gatunki dziennikarskie;
- Nowe media;
- Prawo prasowe;
Blok socjologiczy
- Teoria komunikacji;
- Komunikacja międzykulturowa;
- Metodologia badań społecznych;
- Socjologia Internetu;
- Podstawy public relations;
- Podstawy government relations;
Blok nowe technologie
- Web design;
- Media społecznościowe;
- Rodzaje kampanii w Internecie;
- Poszukiwanie informacji w Internecie;
Blok marketingowy
- Strategia zarządzania marką;
- Budowanie narracji - storytelling;
- Projektowanie usług;
- Projektowanie produktów;
- Reklama i komunikowanie marki;
- Kampanie społeczne;
- Marketing polityczny;
Przedmioty ogólne
- Podstawy socjologii;
- Filozofia;
- Zarządzanie.
Forma kształcenia
- studia licencjackie niestacjonarne;
- studium podyplomowe niestacjonarne.